måndag 30 mars 2009

Silverplats på SM i Minutfilm 2009

Min film "Antagonisten", som ni kan se härunder, vann i helgen silverplatsen på SM i Minutfilm som hölls i Stockholm. 50 filmer tävlade och min minutfilm lyckades efter ett cupbaserat system ta sig ända till final.

Läs mer här:
http://molkom.nu/main.asp?RefID=1238412458

http://filmkrets.se/sfvfestivalen/resultat/

För tillfället håller jag på att skicka ut min senaste kortfilm "Bobs Blues" på diverse festivaler. Det är en fem minuter lång film om Bob, en ung man som har en underlig relation till bomullstops. En dag för Bobs flickvän nog och ger honom ett ultimatum.

Eftersom vissa festivaler kräver att filmen inte får ligga på internet väntar jag med att lägga ut den här på bloggen ytterligare några månader. Men om ni är intresserade av att se filmen så skicka ett mejl till savela5@hotmail.com så hittar vi en lösning.

Just nu jobbar jag också intensivt med förarbetet för min nästa kortfilm "För All Tid" (arbetstitel). En kortfilm som kommer att spelas in på ett järnvägsmuseum i Nora under v.17. Filmen utspelar sig på 50-talet och är en historia om familj, kärlek och rälsbussar. Så sent som idag var jag i kontakt med Janne "Loffe" Carlsson om en eventuell medverkan i filmen. Tyvärr krockade inspelningen med hans schema, annars hade han varit väldigt intresserad!

1 kommentar:

  1. Gratulationer! Det låter som att herrn kommer upp sig i smöret, eller hur man säger.

    Kramelikramar
    /MickeLinda

    SvaraRadera